Ustawienie auto odpowiedzi
Ustawienie auto odpowiedzi np. na czas urlopu
Aby wykonać ustawienie auto odpowiedzi wykonujemy następujące czynności:
- Logujemy się na swoją skrzynkę:
- poczta.itprocare.pl
- login: adres e-mail
- hasło: hasło do skrzynki mailowej
Po zalogowaniu z menu po lewej stronie wybieramy ustawienia.
Następnie filtry
Będziemy mieć listę utworzonych filtrów do naszego konta. (można tu tworzyć filtry globalnie które działają bez względu na używany program pocztowy). Klikamy na przycisk Utwórz
Tworzymy naszą autoodpowiedź:
- Nazwa filtru – dowolna nazwa
- Filtr włączony – będzie działał od razu po zapisaniu.
- Zakres – Wybieramy dla wszystkich (opcjonalnie można stworzyć regułę która będzie robiła odpowiedzi dla wybranych np. osób, tematów itp. )
- Akcje – Wybieramy „Odpowiedz wiadomością o treści”
- Treść – Wpisujemy treść jaka zostanie wysłana w odpowiedzi na maila.
- Temat – Może zostać pusty (domyślnie zostanie dopisane „auto” i treść tematu jaka była w mailu)
- Adres nadawcy odpowiedzi – zostawiamy pusty chyba że ma się pojawić jakiś inny adres mailowy z którego będzie wysłana wiadomość
- Moje adresy e-mail – zostawiamy puste
- Jak często wysyłać wiadomości – domyślnie nie wpisujemy nic. Jak ktoś do nas napisze dostanie odpowiedź więc wie że nas nie ma. Przy wysyłce kolejnego maila nie będzie odpowiedzi. Jeżeli ustawimy np. 2 dni to jeżeli napisze do nas osoba z adresu który wcześniej dostał odpowiedź i minie 2 dni to ponownie taką odpowiedź dostanie.
Na koniec klikamy zapisz
- W celu wyłączenia filtru wchodzimy do ustawień i z listy filtrów wybieramy nasz wcześniej utworzony filtr i odznaczamy „Filtr włączony” i klikamy zapisz.
- Taki filtr będzie dalej na liście ale będzie „szary” i gotowy do ponownego włączenia.
- Lub klikając w „Usuń” możemy całkowicie go usunąć.
Ustawienie auto odpowiedzi zakończone.