Atak na klientów BNP Paribas

2024-03-04

Dzisiaj od rana przestępcy podszywają się pod bank BNP Paribas i wysyłają fałszywe SMS-y na telefony komórkowe Polaków o treści:

BNP Paribas: zweryfikuj swoja tozsamosc w przeciwnym razie Twoje konto zostanie tymczasowo zablokowane [LINK]




atak-na-klientow-bnp-paribas_0


Otrzymana wiadomość zawiera link prowadzący do strony internetowej, która swoim wyglądem wiernie imituje prawdziwą stronę banku. Jest to typowy przykład ataku phishingowego, mającego na celu wyłudzenie danych logowania oraz danych osobowych użytkownika. Oszuści liczą na to, że nieświadoma ofiara wprowadzi swoje dane, co może skutkować przejęciem konta i kradzieżą środków finansowych.

Aby chronić się przed tego typu zagrożeniami, ważne jest zachowanie szczególnej ostrożności podczas otwierania wiadomości e-mail i SMS-ów, zwłaszcza jeśli zawierają linki prowadzące do stron wymagających podania poufnych informacji. Zawsze należy sprawdzać adres strony w pasku przeglądarki – fałszywe strony często mają drobne różnice w nazwie domeny lub używają nietypowych końcówek. Ponadto, banki nigdy nie proszą o podawanie danych logowania przez e-mail lub SMS, dlatego każda taka prośba powinna wzbudzić podejrzenia.

Dodatkowo warto korzystać z metod uwierzytelniania dwuskładnikowego (2FA), które znacząco zwiększają bezpieczeństwo konta. Instalacja aktualnego oprogramowania antywirusowego oraz regularne aktualizowanie systemu operacyjnego i przeglądarki internetowej również pomaga w ochronie przed cyberatakami. W przypadku otrzymania podejrzanej wiadomości, najlepiej skontaktować się bezpośrednio z bankiem i zgłosić incydent, aby zapobiec potencjalnym oszustwom.


Jakie kroki powinien podjąć właściciel konta ?

Jeśli otrzymałeś tę wiadomość i nie kliknąłeś w linka, nie musisz niczego robić. Jeśli kliknąłeś w link i uzupełniłeś widoczny na stronie formularz, natychmiast skontaktuj się z bankiem !


Informacja w ślad za komunikatem na portalu niebezpiecznik.pl